Saturday 6 August 2016

Teknik Menulis Kanak-kanak

Kredit: Noorhayati Abdul Rahim

Sebelum ini saya perasaan anak saya menulis huruf dan nombor bermula dari bawah naik ke atas. Sebelum ini saya hanya melihat tanpa menegur sebab saya tidak pasti adakah itu teknik yang salah atau sebaliknya.

Baru-baru ini terfikir untuk bertanyakan sahabat mengenai perkara ini yang saya fikir bukanlah suatu masalah, tetapi rupa-rupanya ia memang satu masalah dan perlu diperbaiki. Merujuk kepada buku Melatih Kanak-kanak Menulis ini memang diberi panduan bagaimana cara menulis dengan betul.
 

Ini antara panduannya yang saya sedang praktikkan kepada anak pertama dan kedua saya.


Teknik menulis bagi pembentukkan huruf besar.


Teknik menulis bagi pembentukkan huruf kecil dan nombor.

No comments:

Post a Comment

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...