Saturday 6 August 2016

Buasir

Sesetengah ibu mengalami buasir ketika dalam pantang. Ini menjadikan ia satu pengalaman ngeri buat si ibu setiap kali mahu ke tandas. Ditambah pula dengan luka bersalin ia memang sesuatu yg memeritkan untuk dilalui.

Sebelum itu, APAKAH BUASIR?

Buasir (piles) ialah sejenis urat simpul (vena varikos) yang berlaku di bahagian dubur, dan ia boleh menyebabkan kesakitan. Terdapat beberapa salur darah lembut di dalam salur dubur. Salur dubur ialah tiub pendek yang menghubungkan rektum dengan dubur (anus). Ia membantu anda mengeluarkan najis dengan cara merembeskan mukus semasa anda membuang air besar. 

Salur darah di dalam salur dubur ini boleh membengkak dan terkeluar semasa atau selepas anda membuang air besar. Anda mungkin boleh merasanya sebagai benjolan kecil dan lembut di dalam atau di sekeliling dubur anda. 

Simptom-simptom lain yang boleh dikesan adalah:
#Darah merah terang selepas anda membuang air.
#Gatal di sekeliling dubur.
Walaubagaimanapun Shaklee boleh membantu anda dalam mencari penyelesaian masalah buasir anda. Anda mampu membuang dengan lancar tanpa perlu meneran dan mengeluarkan tenaga. Sekaligus ia mampu mengurangkan kesakitan apabila najis bergesel dengan kawasan yang cedera itu.

Alhamdulillah ramai yang da repeat order kerana ia sangat membantu ketika anda berpantang.

Antara produk yang dicadangkan ialah:

Ostematrik Shaklee
# Ia membantu mengurangkan sembelit kerana kandungan mineral yang terkandung membantu dalam pengecutan usus kita sekaligus melancarkan pembuangan air besar.
Zink Complex Shaklee
#Ia dicadangkan sekiranya anda mengalami najis berdarah kerana zink membantu dalam penyembuhan luka.
Omega Guard Shaklee
#Omega Guard Shaklee adalah terbaik dalam pemeliharaan sendi & otot. Ia membantu mengecutkan otot yang membengkak.
ESP Shaklee
# Ia membantu dalam pembentukan sel2 yang baru dan sihat.

Berminat? 
Boleh sms/wasap 0173737174
@pm di fb saya Yatty Abdul Rahim

No comments:

Post a Comment

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...