Saturday 6 August 2016

Checklist sebelum bersalin


Kredit: Noorhayati Abdul Rahim

Saya kongsikan 'checklist' yang perlu ibu buat sebelum ke hospital. Kalau anak pertama apabila masuk 7 bulan saya sudah siap-siap letak beg dalam bonet..in case terbersalin awalkan. Yang ketiga (masa saya tulis entri ini) barang2 baby pn belom abes shopping..nak recycle yg abang2 diapun belum siap2 basuh.

Hari ni tergerak hati nk cari checklist ke bilik bersalin. baru terasa aura nak bersalinnya. Ditambah pulak baby dok aktif menendang perut mama ni. Bile tengok list tu rasa nak balik umah kemas2 beg ank..hihihi

In shaa Allah dr scan yg tetiba boleh nampak dengan jelas sekali..this is my third boy..syukur alhamdulillah yang penting sihat in shaa Allah.

Post kali ni nak share checklist barang yang perlu kita sediakan sebelum kita pergi sebelum bersalin. Da 7 bulan barang da kene ready dalam bonet. Senang in case di mana2, di ofis ke tetiba nak bersalin , kawan2 tolong hantar barang da ada siap. Elakkan kelam kabut.

\
Bila da start survey keperluan bersalin, barula terasa da xlama da nak meletup. Kali ni anak yang sulung da siap2 pilihkan nama adiknya. Abahnya bagi 3 pilihan tp dia dok sebut 1 nama tu je. Sunat letak nama hari ke tujuh, Ustaz Bollywood cakap. Jadi ari ke tujuh reveal ;-)

Harap info ni dapat membantu ibu-ibu di luar sana yang sedang membuat persiapan kelahiran anak kesayangan anda ;-)

No comments:

Post a Comment

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...