Monday 1 August 2016

Resepi Kek Aiskrim Homemade

Kredit: Noorhayati Abdul Rahim

Resepi ni saya dapat semasa menyertai kumpulan resepi di Telegram. Saya pun tidak tau siapa pemiliknya. Lagipun ia banyak dikongsi di Facebook sebelum ini.

Saya buat kek ini pun beberapa tahun lepas. Semasa ulangtahun kelahiran anak saya Muhammad Adam Aqif yang ke 5. Semua barang saya borong di Cowboy je.



Rupanya tidaklah secantik resepi yang dijadikan rujukan. Tetapi yang penting rasanya disukai anak-anak dan suami. Kalau sudah letak aiskrim dan coklat memang sedaplah rasanya.


Boleh tengok resepi seperti di gambar. Guna loyang yang berlubang tu semasa menyusun kit kat. Letak siap atas papan kek atau bekas leper yang sesuai.
Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...