Friday 17 March 2017

Produk Shaklee diuji secara saintifik

Dahulu semasa di universiti, terutamanya aliran Sains, di akhir tahun perlu buat kajian di makmal serta keputusannya perlu dipersembahkan di hadapan beberapa orang pensyarah. Perlu juga menulis tesis dan terbitkan dengan merujuk pensyarah dan jurnal-jurnal terbitan terdahulu. Kemudian baru anda layak bergraduasi..

Begitu juga dengan Shaklee yang menerbitkan lebih 100 kajian penyelidikan saintifik. Saintifik secara umum bermakna berfakta, ada bukti dan bukan sekadar bercakap secara lisan semata. Baru produknya 'layak' dipasarkan kepada pengguna.

Ingin makan suplemen pun perlu ada ilmu, bukan ikut-ikut cakap orang sahaja.

Pernah saya membeli beberapa kali produk jenama lain sebab ikut-ikut cakap orang. Bila barang sampai depan pintu, saya akan tengok bahan-bahannya pula pada kotak produk tersebut. Tidak kenal tidak mengapa boleh Google satu per satu. Barulah tahu ada yang memberi kesan negatif dalam jangka panjang seperti kanser.

Nak makan atau guna boleh, memang cantik kulit. Tetapi kena berani menanggung risiko jugalah pada masa akan datang. Ada berani?

Jadi belilah yang selamat dan diyakini kualitinya in Shaa Allah💪💪💪

Facebook: Noorhayati Abdul Rahim
Ig: Shaklee_by_yatty
Email: noorhayatiarahim@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...