Saturday 18 March 2017

Memilih suplemen terbaik


Petikan akhbar pada tahun 2012 2.6juta penduduk menghidap Diabetes atau kencing Manis. Bagi 2017 berapa pula bidangnya? Satu jumlah yang sangat besar.

Zaman kini orang sibuk mencari duit demi keselesaan dan kelangsungan hidup keluarga yang kadangkala menyebabkan mereka tidak menitikberatkan pemakanan dan nutrien yang mereka ambil daripada diet seharian.

Apabila mencari makan pula adakah yang ingin periksa atau semak berapa kalori yang diambil, berapa kandungan kolesterol, tinggi atau rendah serta berapa kandung protein, karbohidrat dan mineral yang diperlukan badan?

Di sinilah sebabnya kita memerlukan suplemen bagi mengatasi masalah-masalah seperti di atas seperti
💟kekurangan nutrien ataupun
💟terlebih nutrien

Tidak perlu susah payah nak kira. Baca sahaja label pada botol suplemen. shackles sudah tolong kirakan untuk kita.

Contoh Kalsium perlu diambil sebanyak 1200mg sehari. Jadi daripada sumber Kalsium shaklee iaitu Ostematrix kita tahu berapa biji Kalsium yang kita perlu makan sehari.
1tablet bersamaan 250mg Kalsium
Jadi kita perlukan 4biji Kalsium sehari.

Pengambilan suplemen pun bukan main beli sahaja di farmasi. Carilah yang berkualiti dan meningkatkan  kualiti kesihatan. Diuji secara saintifik adalah bonus seperti produk Shaklee.

Bersepah suplemen di pasaran yang kita tidak tahu keberkesanan dan kualitinya. sebagai contoh Omega kebiasaan diamalkan untuk menurunkan bacaan kolesterol. Tetapi perlu diambil perhatian pada kandungan DHA dan EPAnya. Bukan apa, dikhuatiri nanti terbeli yang penuh dengan minyak filler sahaja. Lagi malang kalau ia tercemar dengan toksik seperti Plumbum.

Apa minyak filler tu? Boleh merujuk kepada Doktor Hafiz iaitu Dr pemakanan di Facebook beliau.

Jadi pilihan di tangan anda👍

No comments:

Post a Comment

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...