Friday 2 June 2017

Pengedar Shaklee Melaka

Teks: Noorhayati Abdul Rahim

Sahaja ingin berkongsi rasa apabila pelanggan 'reject' kita.


No automatic alt text available.

Individu yang hanya bertanya tidak membeli sebenarnya pelanggan juga. Kita tidak perlu punya rasa kecewa dengan 'rejection' atau 'pelanggan tak jadi' ini. Sebab Allah kan Maha Pemberi Rezeki. Kalau Allah sudah tentukan rezeki kita macamana mengelak pun pelanggan akan cari kita juga begitu juga kalau sebaliknya.

Baru-baru ini ada seorang pelanggan yang pernah menghubungi saya suatu ketika dahulu dan kemudian diam. Saya simpan sahaja nombor telefon dengan namanya. Mana tahu akan datang dia akan mencari saya semula kan.

Tetapi setiap pertanyaan 'pelanggan tak jadi' atau 'pelanggan survey harga' kita layan sahaja dengan ikhlas dan gembira tanpa mengharap balasan. Kalau dia mahu beli dengan kita maknanya itu rezeki kitalah dan kalau sebaliknya Allah lebih tahu yang terbaik dan mungkin akan diganti dengan lebih baik sekiranya kita redha, in shaa Allah.

Sebelum ini dia ambil dengan Pengedar Johor katanya melalui Pos. Kali ini suami hantar terus sampai depan rumah siap dapat percuma pillbox. Tidak rugi sekiranya ambil produk Shaklee dengan kak Yati Pengedar Shaklee Melaka ni tau.

Ada lagi nak cuba?


Emel : noorhayatiarahim@gmail.com
Facebook : Noorhayati Abdul Rahim
Instagram : shakleemelaka_by_yatty
WhatsApp: 0173737174

No comments:

Post a Comment

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...