Monday 12 June 2017

Detox



Teks: Noorhayati Abdul Rahim

[Eat Clean & Detox]

Baru nak start detox dengan eat clean khas untuk ibu menyusu. Kalau dulu saya detox hari pertama ke 3 hanyalah sayuran dan buah-buahan dan ia memang menjadi. Walaupun menipu jugalah makan nasi sebab masih menyusukan si Afif boleh menggigil satu badan.

Kali ini untuk ibu menyusu hanya amalkan 'eat clean'.
 Apa tu?

Jaga 'portion' dalam pinggan makan.

1/4 nasi (karbohidrat)
1/4 protein (ikan, Ayam, daging)
1/2 fiber (sayuran dan buah-buahan)


Image may contain: food

Saya memang jenis tak makan ulam. Dari kecik saya tak pernah makan ulam-ulaman. Tapi sejak saya cuba untuk Detox, saya PAKSA diri saya makan ulam. Masa tu saya makan ulam raja, pegaga, kacang botol. Sampai kawan saya cakap boleh tertipu tengok kak Yat makan nampak sedap tapi sendiri makan memangla xsedap.hihihi

Jadi kalu tengok portion eat clean ni sesuaila untuk yang berpantang cam saya nikan. Yang penting cukup nutrien untuk baby juga.

Detox ni bukan semata nak buang lemak..nak turun berat semata, tetapi mengeluarkan juga toksin-toksin dari badan. Jadi badan lebih sihat dan cergas in shaa Allah.💪

Nak lagi best amalkan set detox Shaklee sama.

Emel : noorhayatiarahim@gmail.com
Facebook : Noorhayati Abdul Rahim
Instagram : shakleemelaka_by_yatty
WhatsApp: 0173737174

No comments:

Post a Comment

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...