Friday 2 February 2018

Set Kesuburan lelaki

Antara sebab berlakunya ketaksuburan di kalangan suami ialah keabnormalan morfologi sperma itu sendiri.





Disebabkan sifat morfologi (bentuk) yang tidak normal (abnormal) inilah menyebabkan persenyawaan tidak berjaya. Shaklee mencadangkan Zink Complex sebagai alternatif membantu dalam memperbaiki morfologi sperma itu sendiri.


Mungkin ramai yang pernah dengar pasal antioksida, awet muda, anti-kanser dan seangkatan dengannya. Produk antioksida ini berfungsi mengurangkan radikal bebas yang merosakkan sel kita menjadikan kulit kita cepat berkedut dan nampak tua, mudah diserang penyakit seperti kanser dan sebagainya. Dalam kesuburan lelaki pula produk antioksida membantu mengurangkan radikal bebas yang menyerang sperma sekaligus meningkatkan kesuburan lelaki.

Fungsi antioksida
Shaklee telah memperkenalkan Vitamin E sebagai produk antioksida yang membantu meningkatkan kesuburan lelaki. Ia juga berfungsi meningkatkan motiliti sperma, iaitu pergerakan sperma lebih rawak dan tidak setempat.

Baca pasal motiliti sperma lebih lagi.



Kemampuan sperma untuk bergerak lebih rawak meningkatkan kebarangkalian kejayaan persenyawaan dengan ovum. Kombinasi Vitamin E dan Selenium meningkatkat kualiti sperma dan memelihara sperma dalam keadaan yang terbaik.

Apalgi yang dicadangkan untuk kesuburan suami? Anda juga boleh mencuba Vitalea sebagai multivitamin. Kebarangkali ketidaksuburan disebabkan kekurangan nutrien tertentu. Melalui pengambilan Vitalea membantu suami dan isteri melengkapkan nutrien badan kurang atau tidak lengkap.


Bagi mendapatkan dan konsultasi anda boleh menghubungi saya di no 0173737174 (Noorhayati Abdul Rahim). Olahan di post ini adalah daripada info yang diterima semasa Bengkel Nutrisi bersama pakar pemakanan Shaklee dan ia diolah mengikut pemahaman saya dan dirujuk di laman web berkaitan.


Semua produk adalah cadangan yang tidak bertujuan untuk merawat dan didiagnosis. Sebagai orang Islam kita percaya rezeki itu Allah yang tentukan dan kita sebagai hambanya hanya berusaha dan merancang. In shaa Allah .

No comments:

Post a Comment

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...