Sunday 26 July 2020

6 Nutrien Penting untuk kekalkan Sendi bergerak bebas.







6 Nutrien penting untuk SENDI bebas bergerak bebas dan TERBUKTI melegakan kesakitan ANDA.




Masalah sakit lutut/sendi sebab kartilaj sudah menipis/haus.

Kartilaj (cartilage) /tulang rawan ini seperti komponen kusyen antara sendi. Dengan adanya kusyen ini, ia membantu kita merasa 'selesa' apabila naik turun tangga, melompat dan aktiviti seangkatan dengannya.

Ia membantu menyerap hentakkan. Selain itu apabila umur semakin bertambah cecair pelincir antara sendi pun akan berkurang dan ia menjadi kering/ radang serta menyakitkan.

 Apa 6 Nutrien yang dicadangkan Shaklee bagi menjaga KESIHATAN SENDI? Jom kita tengok.

1. Ekstrak Boswellia dan Safflower ada dalam produk yang baru sahaja dilancarkan pada  awal Julai baru-baru ini iaitu  Pain Relief Caplet.


  • Ia bantu melegakan kesakitan sendi dan ketidakselesaan otot dengan merencat enzim yang menyumbang kepada rasa sakit.
  • Melindungi kartilaj dengan mengurangkan keradangan sendi yang berpanjangan dan secara tidak langsung melindungi kartilaj sendi daripada terus rosak. 
  • Memulihkan tisu sendi dengan menyokong proses pembaikpulihan tisu, meningkatkan aliran darah ke kawasan sendi yang secara tidak langsung membantu memulihkan tisu sendi yang alami keradangan.

2.  Asid Lemak Omega-3 dalam Omega Guard Shaklee, bertindak sebagai pelincir.


  • Memperlambatkan kemerosotan kartilaj dengan mengawal atur proses normal dalam mengekalkan ketebalan kartilaj pada sendi, untuk pergerakan dan fleksibiliti yang lebih baik.
  • Bertindak sebagai pelincir sendi. Disamakan dengan pelincir dipanggil cecair sinovial yang melembutkan dan melincirkan sendi sehingga membolehkan sendi yang berderit  dan sakit bergerak bebas, MAcam mesin jahit lama tak letak minyak bile kering, gear dia pun taknak gerak, keras dan sakit tangan memusingnya. Sebab tak letak minyak sebagai pelincir.
  • Mengawal keradangan dengan membantu mengurangkan penghasilan penanda radang yang menyebabkan keradangan.

Omega Guard ini bersifat antiradang, jadi ia membantu melegakan keradangan seperti bengkak, kemerahan yang menyakitkan itu.

4. Nutrien ke 4 Protein Soya yang terdapat dalam Energy Soy Protein (ESP) Shaklee.


Protein ni memang bahan asas dalam badan kita. Banyak benda perlukan protein untuk penghasilan enzim, hormon, fungsi badan bergerak dengan optimum. Rambut, kuku kita dari protein juga.

  • Pengambilan protein menyokong pembinaan semula kartilaj iaitu lapisan kusyen pada sendi.
How Cartilage Damage Can Be Treated | Health Plus
  • Protein juga memberikan kekuatan dan sokongan struktur kepada komponen sendi yang lain seperti tendon dan ligamen.
Kalau ada mak ayah sakit lutut, sukar solat boleh bagi ESP sebagai sumber protein.

3. Kolagen memang kite tahu meransang penghasilan tisu yang tegang dan anjal. Jadi ia sangat sesuai dalam membantu meningkatkan kesihatan sendi yang sihat.

  • Kolagen merangsang sintesis kartilaj dengan membina semula kartilaj, memberikan kekuatan dan keanjalan seterusnya menyokong kesihatan sendi.
Tapi kolagen sangat popular untuk mereka yang nak maintain cantik.


5. Kalsium

Kalsium memang kita tahu elok untuk tulang, especially kalau mereka yang tak minum susu. Ini solution terbaik kita telan je Ostematrix.

Saya masa hamil, pantang, menyusu dan sehingga sekarang memang amik ostematrix untuk kesihatan tulang saya yang nak pakai lama ini.

Kite bila umur sudah semakin meningkat, penyerapan kalsium memang akan berkurang, terutamanya mak kite yang dah mengalami menopause memamg kalsium hampir tidak diserap.

Kalsium Shaklee hadir bersama komponen lain sepertin Boron, Magnesium, Boron yang membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang lebih optimum. Berbanding tiada kawan-kawan dia ini, memang kalsium sukar diserap.

Bahan-bahan ini semua terkandung dalam Ostematrix Shaklee.
Ini packaging lama.

6. Polifenol sebagai antioksidan/awet muda yang mana sentiasa menjaga sel kita supaya kelihatan'muda' dan bertenaga.



Polifenol ni ada dalam Vivix Shaklee iaitu produk premium. Ia memamg membantu meningkatkan kesihatan sel sehingga ke part paling dalam iaitu DNA kita.
Sebab itu harganya sangat eksklusif sebab kerja dia pun first class.

Ini antara 6 nutrien yang mampu membantu meingkatkan kesihatan sendi kita.


Jom semua sihat bersama Shaklee, in shaa Allah.

Mencari Produk Shaklee?




SMS/WhatsApp: 0173737174


Instagram: noorhayati_abdulrahim





No comments:

Post a Comment

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...