Sunday 24 May 2020

Alfalfa Shaklee sebagai agent detoks

Teks: Noorhayati Abdul Rahim


Assalamualaikum. 2 Syawal hari ini. Belum terlambat untuk saya ucapkan Selamat Hari Raya maaf zahir batin. Walaupun raya kita tahun ini jauh berbeza namun kita syukuri nikmat sihat dan aman yang Allah berikan pada kita dan keluarga kita.



Sebulan kita berpuasa menyingkirkan toksin dan membakar lemak sebagai proses semulajadi yang Allah izinkan pada kite berlaku dalam tempoh sebulan Ramadhan.

Tetapi apabila masuk musim raya mulalah semua lupa nak jaga makan asbab nikmat makan diperolehi itu digunakan sepenuhnya tanpa rasa bersalah. hihihi

Jadi apakah pilihan yang Shaklee bagi agar kita bukan sahaja dapat makan apa yang kita mahu makan dalam masa kita juga menjaga kesihatan kita.



Set Detoks Shaklee terkandung Alfalfa Shaklee dan Herblax Shaklee. Kedua-dua produk ini juga terdapat di dalam set kurus Shaklee kerana ia membantu menyingkirkan toksin dan lemak badan.

Alfalfa mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Alfalfa Shaklee ini sangat kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.

Apa pula fungsinya Alfalfa Shaklee ini yang popular dalam set kurus Shaklee dan Set Penyusuan Shaklee ini.

1. Mencuci hati, darah dan usus kerana ia adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

2. Melawan alahan yang mana Alfalfa Shaklee memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air.

3. Baik untuk sistem penghadaman dengan mengurangkan masalah kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

4. Menyingkirkan lemak dan kolestrol kerana Alfalfa Shaklee mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol sekaligus mengurangkan risiko penyakit jantung, stroke dan darah tinggi dengan izin Allah.

5. Melawan tumor kerana ia membantu meneutralkan keadaan badan sekaligus memperbaiki sel-sel kanser in shaa Allah.

6. Melegakan keletihan yang merupakan sebagai rawatan kepada kebanyakkan penyakit.

7. Mencegah/ merawat atritis .


Apa pula fungsinya Herblax Shaklee yang juga popular dalam set kurus Shaklee.

1. Pembersihan najis yang tersekat kerana ia menggalakkan pembersihan yang lembut.

2. Membantu masalah sembelit.

3. Mengempiskan perut.

4. Membantu mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut.

Berikut adalah  9 Herba yang terkandung di dalam Herblax Shaklee yang sangat membantu dalam sistem penghadaman kita.


Ini antara Testimoni Herblax Shaklee.




Set detoks Shaklee ini lebih baik jika diambil bersama Peppermint Ginger Plus yang terkandung 4 jenis Herba iaitu

1. Pudina yang melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut, melegakan kesakitan gastrik, pedih hulu hati dan cirit- birit.

2. Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak.

3. Pokok Adas membantu menghilangkan kembung perut. Melegakan sakit perut dan gejala flu serta membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

4. Cekur manis membantu melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan melembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.


Antara Testimoni Shaklee


Mencari Produk Shaklee?




SMS/WhatsApp: 0173737174


Instagram: shakleemelaka_by_yatty




1 comment:

  1. casino no deposit bonus codes - DrmCMD.com
    A no deposit bonus is a bonus that 삼척 출장마사지 requires 동해 출장마사지 you to make an initial 바카라 사이트 가입 쿠폰 deposit 동두천 출장샵 to claim the bonus. It is a no deposit bonus, however, 계룡 출장마사지 that

    ReplyDelete

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...