Thursday 28 May 2020

Alfalfa Shaklee membantu untuk kurus?

Teks : Noorhayati Abdul Rahim







ALFALFA : RAJA SEGALA TUMBUHAN

"Memberi 1001 Khasiat Untuk Kesihatan Dalaman"





Penerangan Produk

Alfalfa bermaksud “raja segala makanan” dan ada sebab gelaran tersebut diberikan – ia sangat berkhasiat. Alfalfa mempunyai sistem akar tunjang yang boleh mencecah sedalam 6 meter ke bawah, membolehkan ia menyerap lebih banyak nutrien dari tanah. Tumbuhan ini membekalkan lebih 300 nutrien dan mineral termasuk kalsium, fosforus, zat besi, magnesium, klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin.*

Disebabkan kemampuan akar Alfalfa boleh menyerap nutrien sedalam 6 meter bawah tanah menjadikan ia terkandung 1001 khasiat herba.

Keistimewaan Alfalfa Shaklee

Alfalfa Complex Shaklee Malaysia adalah Shaklee Signature Formula yang asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada 1950’an.

>Ditanam di kawasan subur, Antelope Valley, California, Shaklee menuai Alfalfa semasa di puncak kematangan – semasa berumur 2 tahun, untuk memastikan anda memperolehi kandungan nutrisi sebaik mungkin.

>Selepas dituai, ia diletakkan untuk pengeringan di bawah udara segar dan sinar matahari panas California, dan Shaklee hanya menggunakan serbuk dedaun untuk menghasilkan tablet Alfalfa.

Shaklee tiada ladang sendiri sebabnya bahan mentah Shaklee adalah yang terbaik dari seluruh dunia. Jadi lebih baik fokus tentang penyelidikan R&D produk berbanding jaga ladang.

Pernah sekali Shaklee reject beribu-ribu tan daun Alfalfa dari pembekal sebab dicemari racun perosak. Racun perosak ni pula bukan ladang tu guna tetapi bawaan dari hujan dan angin.

Bayangkan kalau shaklee ada ladang sendiri takkan dorang nak reject kan. Itu pun berebut-rebut company lain beli daun Alfalfa tu sebab dorg tahu kualiti yang Shaklee tetapkan tersangat tinggi.


Alfalfa Shaklee ada 2 packaging tau

Saiz S ada 330biji

Saiz L ada 700biji


Memandangkan 1 keluarga ambil Alfalfa jadi ambil botol besar iaitu Saiz L ada 700biji sangat jimat dan berbaloi.

Saya sendiri memang makan Alfalfa Complex ini. Bantu badan segar dan lawas. Lebih jimat makan botol besar.


Sekali telan memang 10 bj (maksimum 10bj sehari) makan dengan Peppermint buang angin memang๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Pinjam gambar kawan. Ini antara kandungan dalam Alfalfa complex




SIAPA PERLUKAN ALFALFA COMPLEX SHAKLEE

Sebab ianya boleh di ambil oleh semua golongan iaitu lelaki dan wanita namun dos pengambilan mengikut tahap kesihatan masing-masing dan fokus anda sendiri.


✅ Keputihan

✅ Menopous

✅ Ibu menyusu

✅ Wanita dalam pantang

✅ Dalaman wanita

✅ Gastrik

✅ Obesiti

✅ Alergik

✅ Angin dalam badan

✅ Sembelit

✅ Kesuburan

✅ Perapat Wanita

✅ Menyahkan toksik

✅ Masalah resdung

✅ Lebih bertenaga


Best betul Alfalfa ni tau siapa yang belum bertukar kepada jamu moden ini teramatlah rugi.


Alfalfa ni sifat dia alkali tau. Sebab itu bile badan kite berasid, buat kite rse lemah, sakit, lesu dan seangkatan dengannya. Jadi bile alkali bergabung dengan asid ia akan naturalkan balik dalaman badan kite. Jadi kalau badan cepat letih lesu bolehlah cuba jamu semulajadi Alfalfa ini. Disebabkan Alfalfa Shaklee ini bertindak sebagai agent detoks, ia boleh membantu mencuci mendapan toksin lemak dalam badan kita. Sekaligus bila dinding kapilari darah, usus dah bersih mudahlah bahan-bahan baik nak diserap dalam badan. Proses untuk kurus dan turun berat badan itu lebih lancar dan mudah in shaa Allah.


Alfalfa boleh melawan alergi dengan izin Allah. Contoh mereka yang kulit sensitif ke gatal hidung sebab habuk dan kotoran boleh cuba Alfafa Shaklee ini.


Kalau kite jenis mudah kembung perut macam saya memang best sangat Alfafa ni. Sembelit memang xdelah, hari-hari membuang adalah.


Ini kire produk bajet, biasa Omega Guard (minyak ikan) bantu singkirkn kolestrol selain Phytocol-ST. Tapi Alfalfa Shaklee ini ada saponin bahagian berserat yang bertindak macam span serap kolestrol daripada masuk ke dalam darah kita.


Membantu mengurangkan risiko kanser . Badan cepat letih boleh cuba Alfalfa complex ni.


Alfalfa ni memang popular di kalangan ibu menyusu. Ia dikenali sebagai milkbooster. Produk pertama saya beli dengan Shaklee masa hamil 8 bulan anak no 2 tahun 2012. Lepas tu saya sambung dengan set penyusuan termasuk Alfalfa Shaklee sebagai milkbooster.



Ini stok EBM anak saya no 3. Gambar masa anak no 2 tak jumpa pulak.Alhamdulillah Allah izin penuh deep freezer.

Pengalaman ini saya tak rasa masa anak sulung mungkin tidak bersedia.


Stok ni sebelum saya naik kerja cuti 3 bulan. Masa nak kemas deep freezer keluarkan stok EBM sikit. Alhamdulillah rezeki sehingga anak ke 4 dapat bekalkan susu ibu untuk anak-anak.



Biasa orang cari Alfalfa complex untuk masalah resdung dan keputihan.



Disebabkan Alfalfa ni agent detoks jadi ia membantu badan detoks toksin dalam darah , minyak sebum sebagainya yang mengaktifkan penghasilan jerawat.

Saya nak kongsi testimoni customer saya yang dah cuba Alfalfa Shaklee ini.


Customer saya ni ada cyst. Awalnyer dia cuba Alfalfa complex dengan GLA complex (kawal hormon) alhamdulillah dia kata doktor bagitahu cyst dia akhirnya pecah.

Alfalfa , GLA dan Zinc ni ada dalam set kesuburan untuk ikhtiar hamil.

Sebab Alfalfa Shaklee ini kan ada 1001 khasiat herba jadi memang baik untuk dalaman wanita in shaa Allah.


Customer ini anak dara lagi cuba Alfafa dengan Garlic (antibiotik semula jadi) kemain wow dan teruja sangat dia bile dah tiada keputihan.


Ini regular customer saya belikan Alfalfa untuk anak buah dia yang alami masalah kulit berjerawat.

Bersih katanya pipi anak buah dia selepas amalkan Alfalfa Shaklee ini.


Ini customer saya pun muda lagi alami masalah resdung. Dia cuba Alfalfa jerawat makin kurang, gatal hidung pun sudah berkurang dan paling yang best  senang membuang katenya dengan kata lain Alfalfa Shaklee membantu untuk lawas.


Mencari Produk Shaklee?


SMS/WhatsApp: 0173737174

Instagram: shakleemelaka_by_yatty







1 comment:

Manfaat Vitamin C Shaklee

  Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik iaitu Vitamin yang larut air. Tubuh kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri, jadi ki...